Toskánsko

6. listopadu 2015 v 18:19 | Kate |  Střípky ze života
Jak jste asi někteří zaregistrovali, před pár týdny jsem byla v Toskánsku. :) Jak se mi v této části Itálie líbilo, a co vše jsem viděla? :) Čtěte dál... ;)
Kate

Tak nějak jsem se snažila vybrat jen pár fotek, ať nejste přefotkovaní. :D Mám jich opravdu hodně. takže to byl nelehký úkol. ;) Ale i přes tolikeré mazání jich je dost, tak se omlouvám, pokud vás to nebude bavit. :( To, že některé fotky jsou jinak veliké než druhé je kvůli tomu, že některé jsou z mobilu a některé z foťáku.

Toskánsko se nachází ve střední Itálii, hlavním městem je Florencie (Firenze), dalšími velmi známými a navštěvovanými městy jsou samozřejmě Pisa, Siena, San Gimignano... Toskánsko je proslulé jak svou bohatou historií, tak i uměním, nádhernou, kopcovitou krajinou a samozřejmě vínem, což má s mým krajem společné. Dříve to bylo území Etrusků, jak naše učitelka často zmiňovala.
Toť vše k takovému úvodu, a teď už k mému pobytu. :) Ještě jedna malá poznámka - většina těch historických částí měst byla z dob renesance.

Abych nezapomněla... Za celou dobu jsme měli asi čtyři nebo pět flašek místního vína, a musím říct, že ani jedno mi nechutnalo. Ale dovezla jsem rodičům, a když ho otevřeli, tak říkali, že je dobrý. :D Samozřejmě jsem musela ochutnat, a normálně - fakt bylo!

Samotné naše ubytování bylo v komplexu La Pieve Vecchia, což je zároveň také vinařství. Krásně nám to tam na jednom místě vonělo. :D Celkově to tam bylo strašně krásné, a moc jsme si to tam chválili. Už příjezdová cesta vypadala dokonale - byla upravená a lemovaná cypřiši, kterých bylo všude požehnaně. Kdybychom tam byly ještě o pár týdnů dřív, mohli bychom si užít i koupání v bazénu (ne že by tam někteří inteligenti nelezli i teď, že jo...), počasí totiž bylo podobné tomu tady - bylo chladněji a jeden den dokonce i pršelo, ale myslím dva nebo tři dny bylo zase opravdu nádherně teploučko. :)

Hned první den jsme navštívili Luccu (z té jsem bohužel žádnou fotku nevybrala, moc jich nemám a nejsou ani moc povedené) a hlavně Pisu a její Náměstí zázraků se Šikmou věží, Parthenónem a několika dalšími stavbami. Musím říct, že to vypadalo velmi působivě, i když na fotce to tak kvůli blbému světlu až tak nejde vidět.

Druhý den jsme strávili celý u moře. Užili jsme si ho v Cécině, ale jelikož ráno byla zima, nevzala jsem si plavky a když jsme tam dojeli, na koupání to rozhodně bylo. Tak jsem si alespoň smočila nohy a potom si prošla Cécinu, která byla nádherná.

Navštívili jsme také středověké městečko San Gimignano, které na mě zapůsobilo asi nejvíce ze všeho. Bylo opravdu nádherné, na to vzpomínám snad nejvíce. Z těch historických měst jem viděli ještě Volteru, která mi moc neučarovala - čekala jsem víc (pokud čeká něco ve stylu Zatmění nebo v jakým díle to bylo, jste na omylu), ale když te´d koukám na fotky, nevypadá tak špatně, a Casole di val d'Elsa, kde jsme navštívili školu (byl to projekt), které bylo taky moc hezké.

San Gimignano

Voltera

Dále jsme byly v Sieně, kde se mi nejvíce líbilo náměstí ve tvarumušle.

No a před odjezdem jsme navštívili Florencii, která byla taky nádherná. Počasí nám na poslední den vyšlo, a to ještě umocnilo ten zážitek.

Výlet se mi strašně moc líbil, a pokud máte někdo možnost tuto část Itálie navštívit, neváhejte, opravdu to stojí za to! Já bych se tam vrátila hned. ;)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Wek Wek | Web | 6. listopadu 2015 v 18:47 | Reagovat

krásné fotky, do téhle části Itálie se chci jet podívat :) Zrovna se o Etruscích učíme, takže něco málo jsem o téhle části zaslechla :)
- nechceš být AFFS? tvůj blog mě zaujal a pěkně píšeš články :)

2 Casion Casion | Web | 7. listopadu 2015 v 16:40 | Reagovat

Waaau to sú skutočne krásne fotky, vyzerá to tam krásne :-)

3 Ettelwen Ettelwen | Web | 8. listopadu 2015 v 16:58 | Reagovat

No, to je dost, že jsi nás konečně poctila fotkami z dovolené :D
Vypadá to tam neskutečně :-)

4 Mirimë (Karolína Kahounová) Mirimë (Karolína Kahounová) | Web | 9. listopadu 2015 v 19:18 | Reagovat

Ahoj, moc krásně napsaný článek! Já jsem v Itálii ještě nikdy na dovolené nebyla (maximálně jsme jí projížděli), ale musí to být zajímavá země :). Ty fotky jsou skutečně krásné a místa musela být opravdu poutavá... Bylo by hezké se na ně někdy podívat :D.

5 Eliz Eliz | Web | 11. listopadu 2015 v 9:07 | Reagovat

Do Itálie bych vyrazila hned! Krásné fotky :)

6 Kate Kate | E-mail | Web | 18. listopadu 2015 v 16:05 | Reagovat

[3]: Já vím, trvá mi to. :D

7 Snapeova Snapeova | Web | 18. listopadu 2015 v 20:25 | Reagovat

Já byla v Itálii akorát na klasické dovolené na pláži a na výletě na Sicílii. Určitě bych ráda ale takhle i zcestovala nějaká ta města. Stavby vypadají opravdu krásně.

8 Eliza Eliza | Web | 29. listopadu 2015 v 23:54 | Reagovat

Z Toskánska jsem byla jenom ve Florencii, ale sakra, hned teď bych sedla na letadlo a letěla tam, hrozně se mi tam líbilo. Fotky jsi dala senzační, mám chuť si vlézt za nimi do monitoru a vypadnout na tom místě xD Takhle na podzim tu mučit lidi :D Ale článek super :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama

Na všechny články se vztahují autorská práva. Kopíruj pouze s přímým odkazem na tento blog nebo vůbec!